Tilburg als evenementenstad

Tilburg als evenementenstad

Tilburg kent veel evenementen en grote festivals. Draaimolen, Woo Hah!, Festival Mundial, Incubate, Roadburn, Festival van het Levenslied, Aus Berlin. Het zijn uiteenlopende festivals, maar de festival zetten Tilburg stuk voor stuk in the spotlights. Ze trekken een diversiteit aan bezoekers naar de stad.

De vraag aan Citymarketing Tilburg

Hoe trekken we bezoekers naar de evenementen in Tilburg?

Oplossing en uitwerking

Zowel nationaal als internationaal stimuleren we bezoek aan de Tilburgse evenementen. Veelal steunt Citymarketing Tilburg deze festivals met persbenadering, online marketing. Altijd met een strategie die is afgestemd op de festivaldoelgroep. Aan de hand van de demografische gegevens van de bezoekers van voorgaande festival edities, maakt Citymarketing Tilburg persona’s. Met deze persona’s wordt de targetting ingezet. Dat kan bijvoorbeeld resulteren in een gerichte social media-adverstisement campagne. Ook verzorgt Citymarketing Tilburg bij de verschillende evenementen een publieksonderzoek.

Het resultaat

Door de hulp van Citymarketing Tilburg stijgen de bezoekersaantallen, wordt er media-aandacht gegenereerd op nationaal en internationaal niveau, krijgen de festivals en de stad met exposure en wordt het sociale karakter van de stad versterkt.

Gelieerde festivals/partners: Woo Hah!, Festival Mundial, Draaimolen, Festival van het Levenslied, Incubate, Aus Berlin, Roadburn