EK vrouwenvoetbal

EK vrouwenvoetbal 2017

Met het EK vrouwenvoetbal 2017 geeft de gemeente Tilburg samen met Willem II het vrouwenvoetbal in Tilburg daadwerkelijk een podium en daarmee inhoud aan de sportvisie van de gemeente. Het evenement dient als stimulans voor de breedtesport met in het bijzonder voetbal van vrouwen en meisjes uit Tilburg. Het is een platform om Tilburg als evenementenstad sportief op de kaart te zetten.

De vraag aan Citymarketing Tilburg

Het EK vrouwenvoetbal is een nieuw initiatief. Een landelijk en internationaal sportevenement. Voor Citymarketing Tilburg de uitgesproken kans om Tilburg te promoten. Hoe kan Citymarketing op een ludieke manier bekendheid geven aan vrouwenvoetbal Tilburg?

Oplossing en uitwerking

Voorafgaande aan het event werd een ludieke actie ontwikkeld. Met deze actie werden kinderen geënthousiasmeerd om de kick-off op 7 april te bezoeken. Daarom zijn we met Kicky, de EK mascotte, in de fietstaxi langs voetvalverenigingen gefietst. Kicky gaf alle teams in de leeftijd van 6 t/m 12 jaar een aanvoerdersband. Ook kregen alle kinderen een siliconen bandje met een uitnodiging voor de sportieve kick-off. Naast deze promo bij de kids is er een promofilm gemaakt over vrouwenvoetbal, welke online breed is uitgezet. Op basis van een mediaplan is de pers benaderd en tot slot werd de dag vastgelegd door een fotograaf. Deze foto’s zijn op hun beurt ook weer inzetbaar voor gemeente sportbedrijf en UEFA.

Resultaat

De voetbalverenigingen waren zeer enthousiast. De opkomst tijdens de kick-off op 7 april was groot. Dit resulteerde in goede recensies en leuke artikelen. Ook de UEFA gaf positieve feedback. Een mooie dag om op terug te kijken en een goede stap richting sociale innovatie!

Partners: gemeente Tilburg, Willem II, UEFA