Brabant in de nacht

BrabantNacht zet Brabant buiten de provincie op de kaart. In de nacht van 23 op 24 september 2017 ontving Tilburg net zoals andere Brabantse steden en locaties veel geïnteresseerde bezoekers en een groep van internationale, online influencers. Deze vloggers en bloggers beleefden een avontuur waar ze online flink wat over te vertellen hadden.

Het doel

BrabantNacht is in het leven geroepen om Brabant als provincie meer te verbinden. Deze verbondenheid trekt bezoekers. BrabantNacht laat Brabant op een unieke manier zien en dat is een mooi aanknopingspunt om onder andere Tilburg in de kijker te zetten. Citymarketing Tilburg stelde een speciaal programma samen voor online influencers in Tilburg. Een programma gericht op de evenementen in Tilburg.

Oplossing en uitwerking

De nacht van 23 september 2017 was een bewogen nacht in Tilburg. Waar BrabantNacht 2016 in het teken stond van Smaakkaravaan en Draaimolen festival, was er dit jaar een keuzemenu. Het programma startte bij Tilburg Culinair, inderdaad met veel en lekker eten. Na het eten was het mogelijk om te kiezen uit een ghost tour, een bezoek aan het Natuurmuseum of een boottocht door de Piushaven. De nacht werd afgesloten bij café Van Horen zeggen, waar ook de afterparty van Tilburg Culinair plaatsvond.

Het resultaat

Net als in 2016 was ook de editie van dit jaar weer een succes. De nacht in Tilburg heeft enorm veel enthousiasme aangewakkerd bij zowel de bezoekers als de online influencers. Deze mensen hebben zich ontpopt tot ware ambassadeurs van Tilburg. Er is tijdens de nacht zelf en in navolging van de BrabantNacht veel online traffic op gang gekomen. 75 online influencers schreven samen 161 posts. Dit droeg bij aan de bijna 8.00.000 organische, online impressies over de BrabantNacht in Tilburg. Een mediawaarde van € 80.000,-. Als reactie hierop zijn er steeds meer bloggers en vloggers die zich melden en vragen of ze iets voor Tilburg kunnen betekenen.

Partners: VisitBrabant